onsdag 22. juli 2009

iPod taske, koseklut og rosa smekke. og litt hytteliv

Det har ikke blitt så mange oppdateringene i juli, men vi har vært litt på hytta og jobbet. Slik ser den ut nå. Det går stadig fremover. Har fått malt alle vinduer en gang til med grønt, fått opp alle sprosser, lagt veranda i svalgangen, fylt opp med 6 store lastebillass med grus rundt foran hytta! Alt med hjelp av skuffer og trillebår. Stor innsats av liten og stor. Alle har vært i sving. Og vi har fått isolert litt inne og ryddet mange hundre trær og kvister bort fra tomta.. Vi er veldig fornøyde.

Det har blitt tid til litt strikking på hytta også. Har fortsatt ikke fått montert illgenseren til størstemann, men har strikket lue til han og lillebror, og er snart ferdig med et nyfødt sett i lyse blått. Bilder kommer når det blir ferdig. Denne tasken til iPoden heklet jeg til søsteren min for en måneds tid siden. Hun fikk en til telefonen, men ønsket seg en til denne også. Hun har valgt farge og knapp selv. Denne kosekluten fant jeg oppskrift på hos garnstudio. Den er heklet i muskat, og det er restegarn fra kjolen jeg strikket meg for en stund siden. Fant en oppskrift på en smekke på en av bloggene jeg besøker. Husker ikke hos hvem, men iallefall tusen takk. Oppskriften var veldig fin. Har heklet smekken med rosa Tuva. Den ble god og myk, og fin i formen.

14 kommentarer:

Jorun sa...

Koselige ting du har heklet. Jeg har blitt fullstendig bitt av heklebasillen jeg... Særlig morsomt er det med artige småting som blir fort ferdige.

Liv sa...

Det er deilig når en kan få laget seg sånne småting som blir ferdig i en fart. Synes den smekka var nyyydelig;))

Unknown sa...

Flott hytte dere har og så fine farger den var malt i.
Du har laget noen koselige ting, den smekken var så søt. ;-)

Evas Passion sa...

kul att du halsade pa hos mig!vad du ar duktig att sticka!!!!!!jattefina saker!!!!fint hus ocksa,haller ni pa att bygga?

Greta sa...

Så flott hytta deres vert:=). Ligger den langt fra der dere bor?
Ekstra kjekt når alle kan jobbe sammen mot samme mål :=)
høres da ut som du har fått strikket mye innimellom. Hekle har du i alle fall fått. Stilig den kosekluten :=).
Nydelig lita smekke.
Du får jobbe videre. I dag er det innevr att her oss meg.
Håper du har bedre ver, klem

Elin Osa Søreng sa...

Så mye fint du har laga siden sist da!! Og for ei flott hytte :o) Vi er i "snekkerbransjen" om dagen vi også, pusser opp stua + gangen, og det er litt av en jobb... Men moro er det iallefall, og denne gangen kan til og med jeg hjelpe til :o) Ha en fortsatt fin sommer, hilsen Elin

Groskro sa...

Takk for hyggelig kommentar på bloggen min! Men så mye fint du har strikket og heklet du også. Og den rosa sommertoppen din var kjempefin!! :-)

Hannes hage sa...

For en flott hytte! Der får dere nok mange flotte stunder.
Skjønne små hekleprosjekter du har laget. Jeg har også hekklet en sutteklutbamse, lurer på om jeg har blogget den...

Hage og Foto entusiast sa...

Nydelige ting. Hytta blir råfin. Så stor den er. Blir nok deilig å være der på ferie ja :)

Elins Strikkeri sa...

Det var fine ting du har laga ,kjekt med litt strikk som vert raskt ferdig! Hytta ser veldig koselig ut,ha ein fin kveld:)

sol sa...

Det er deilig med hytte, håper du får mange fine heklestunder der.

Felisi sa...

Søte ting du har laget, og den hytta deres ser så flott ut!

Loppelill sa...

Så mye fint du lager. Den kosekluten var kjempesøt!

Mariann sa...

Hei :-)
Har kjøpt et strikkearbeid som ikkje var ferdigstrikka, no ser eg at du har strikka det til gutane dine.

Er det frekt å spørja om å få kopi av mønsteret?
Ho eg kjøpte det strikketøyet av hadde nemleg rota det bort.

Det gjeld den bunaden med svart hue med grønt og mønsterstripe på, raud vest med mønster og svart bukse med "mønsterband" nede.

Hadde blitt kjempeglad dersom det går an :-))
Venleg helsing Mariann.
mastokk2alfakrøllonlinepunktumno