søndag 4. oktober 2009

Jakke med flettemønster i Karisma

Har strikket en jakke til meg selv i Karisma. Dette har tatt litt tid. Ikke ofte jeg strikker et prosjekt som tar 14 dager. Men resultatet ble bra. Den trenger å få hengt litt slik at fasongen former seg, og jakken blir litt mer myk. Mønsteret er hentet fra Garnstudio, og jakken er strikket på p.4 med grå Karisma. Nå har jeg en jakke for høstens fine dager, og en god tykk jakke for kalde vinterdager.

Høsten har kommet hit til Østfold, og det har vært frostnetter og bladene begynner å bli både brune og gule. Har vært på hytta noen dager og jobbet, og i går våknet vi til snø. Ungene var storfornøyde med å leke i snøen, mens vi voksne var litt mer betenkt for hjemturen på sommerdekk. Men etter et par hundre høydemeter nedover dalen kom regnet og veiene var bare. Så vi kom trygt hjem alle sammen. Høstferien er over, og arbeidsdagene venter igjen i morgen.

15 kommentarer:

Tovepia sa...

Denne var virkelig flott! Skjønner du har brukt "noen dager" på den:D
Her har vi ikke høstferie før i neste uke.
Ha ei god arbeidsuke og klem fra meg;)

Bodil sa...

Den var flott, og så godt du kledde den! Ha ein fin søndag :)

Glastrikk sa...

Den så veldig deilig ut! Blir nok mye i bruk utover, for det er jo allerede veldig kjølig her på Østlandet!

Hanne sa...

Lekker lekker :)

Galadriel sa...

For en jobb du har gjort!! Så deilig å ha en hjemmemekka kåpe i kose seg i!

Hage og Foto entusiast sa...

"14 dager". Du er ikke snau altså.... ;) Hvordan får du tid tenker jeg?? MEn så herlig med hjemmestrikket jakke. Den var kjempelekker. Det minner meg om at jeg må få ferdig min SYLVI kåpe som.....skal vi se... har tatt, siden jeg startet... 6 mnd kanskje.. He he.. har kun igjen hetta, men den har bare blitt liggende. VEl... kos deg videre uken som kommer.. Håper på mye sol her.... og kanskje et ferdig plagg ;)

Beate sa...

Kjempe flott jakke!! Og jeg syns ikke akkurat 14 dager var så veldig lenge.. Den jakka kommer du til å ha mye glede av vil jeg tro!

Solveig sa...

Nydelig jakke. Fjorten dager er jo ingenting på et slikt stort plagg. Men jeg ser jo at strikkepinnene har fart på seg hos deg, du har jo stadig nye ting å vise fram.

Greta sa...

Vil da si at du ikkje har brukt mye tid på den jakka når du bare har brukt 14 dager. Den vart veldig fin. Godt til både høst og vinter. Ha ei flott ny uke

Anonym sa...

Den var flott!ser avansert ut, blir god å ha til vinteren!ha ei fin veke klem Lisen

Elins Strikkeri sa...

Det var ein flott jakke, eit riktig storarbeid og då er ikkje 14 dager mykje!! Den vert nok varm og god å ha på no når vinteren står for døra,ha ei god veke:))

hobbystua sa...

Dette var en flott jakke med fint mønster.Ja der har du en jakke som passer ypperlig for kjølige dager:-))

LivM sa...

Super jakke og den må jo være midt i blinken nå til høst og vinter-kulde. Litt av en jobb du har hatt og 14 dager var jammen det raskt!

Strikkeheksen sa...

Nej, hvor er den flot - smukt, smukt flettemønster - den skal nok blive et hit her i vinter :-)

Marita sa...

Skikkelig flott. Den varmer nok godt på kjølige høstdager.