lørdag 7. november 2009

Ole Brumm lue, Ole Brumm skjerf og Ole Brumm votter

En liten Ole Brumm familie har blitt til den siste uken. Har strikket dette settet i str. 2-4 år. Mønsteret er hentet fra Disneyhefte til Dalegarn.
Settet består av Ole Brumm lue med klaffer til ørene, Ole Brumm skjerf og Ole Brumm votter. Vottene har jeg strikket etter eget hode. Det var ikke noe mønster til dem. Men tenkte at settet var komplett med votter til.
Settet er strikket med Mor Aase superwash.
Det produseres flere små og større ting om dagen. Vi er i siste fase på oppussingen av huset, og det er godt. Stuegulvet legges i disse dager, og det skal bli godt å bli ferdig inne i huset etter mange år med oppussing litt her og litt der. Nå er helheten snart ferdig. Målet er å være ferdig så jeg kan pynte og kose meg med innredning til advent. Og det er jo ikke lenge til....
Ønsker dere alle sammen en god helg videre og en fin uke

19 kommentarer:

Beate sa...

Så flott Olebrum sett du har laget!! Ja, kjolen er litt av en jobb, men jeg gleder meg til å kunne bruke den, så det er en god motivasjon :)

Elisabeth sa...

Det var et veldig morsomt sett :) Ha en fin helg videre!

Bodil sa...

For eit herleg sett. Det regnar eg med blir populært! Ei fin helg til deg :)

Glastrikk sa...

Så gøy :) Blir helt sikkert populært! Fortsatt god helg!

Hage og Foto entusiast sa...

Å hælle dussen....noe sååå søtt. Nå MÅ jeg bare strikke dette. Har tenkt på dette lenge, men andre ting har alltid kommet først. Moro å se det på trykk. Har bladd igjennom de heftene jeg fikk av deg, men det er jo svart hvitt, så får ikke det samme inntrykket som å se det på bildet. Kjempe herlig.
KLem.

Wenche/chawo sa...

Så artig Ole Brumm sett ,du har strikket.

Anne sa...

Morsomt sett! :) Det blir nok godt mottatt! :) God helg videre til deg!

malla-b sa...

Kjempefint sett.

Inger sa...

For noen herlige Ole Brumm plagg du har strikket. Et skikkelig gla' sett! :o)

Ha en fin søndag!

Strikkeheksen sa...

Hvor er det et fint og sjovt sæt :-) Du har ret, vanterne er prikken over i´et :-)

hobbystua sa...

Hei!Dette settet her er helt nydelig,det må være et barns store glede å kunne få ha på seg.Virkelig artig å noe som ikke alle har.Dette likte jeg godt også.Du er flink.Ha en fortsatt fin søndag:-))

Hanne sa...

Så kjempe søtt sett :)

Greta sa...

For eit herlig sett. Klart det måtte vere votter til, men fikset du uten å tenke. Du er så flink.
Det er godt å vere ferdig med alt rot, til advent. da skal man bare kose seg.
Ha ei super flott uke, vennen

Bitt@mi sa...

Åhh, så mye nytt og så mye fint siden sist jeg var innom her:-) Jeg ble helt stum jeg.
Først; jakken i Karisma var nydelig - og jeg ble virkelig fristet... Var den vanskelig å strikke? Mye fletting? Og sist, har du link til mønsteret? Hehe... jeg har lyst å strikke meg ny jakke...
Ole Brum-settet var kjempesøtt - en flott gave. Hvor fant du mønster til det? (mulig jeg ikke helt finleste det du skrev, og at du allerede har fortalt det... )
Ønsker deg ei flott uke videre!
Klem!

Bitt@mi sa...

Jepp, der så jeg det... Disney-hefte fra dalegarn:-)
Må jakte litt på det nå:-) For dette settet hadde vært perfekt gave til nevøen min!

Solveig sa...

Så herlig det må være for en som er glad i Ole Brumm å kle seg i et slikt sett. Nydelig!

Tovepia sa...

Takk for hyggelig kommentar, formen er stigende;)
Her var det gult!! Så kjempeartig;)
Ha en god dag og klem fra meg;)

Hannes hage sa...

Hellandussen, for et supersøtt sett!

Loppelill sa...

Å så søtt sett! Tenker det blir godt mottatt :)