lørdag 19. november 2011

Pannebånd og pulsvanter av restegarn

Jeg er ikke alltid så flink til å bruke restegarnet etter et stort prosjekt, men denne gangen ble rubbel og bit borte. Etter at jeg strikket ponchoen til meg selv i høst ble det som alltid igjen litt garn. Bestemte meg for at det skulle få ligge i garnkurven min til det ble brukt opp. Og nå har det blitt til et pannebånd og et par pulsvanter til meg selv.

Helt enkel strikk, pyntet med noen blomster med perler i midten.

Oppskrift: Etter eget hode

Garn: Rester av Vienna og cotton viscose

Tilbehør: Noen små perler.

Her er det en avslappende og deilig hjemmehelg, uten de helt store planene. Det blir nok litt strikking, sying, albumlaging og kos med barna. Vi skulle egentlig vært på hytta og bygd i helgen, men min form har vært så dårlig de siste to ukene at en rolig hjemmehelg håper jeg skal gjøre godt. Mannen min har reist ut for å handle materialer til å lage treningsrom til oss. Så da er alle fornøyde.

Ønsker dere alle en riktig god helg!

14 kommentarer:

Y`s design sa...

Så deilige de ser ut. Ponchoen din ble virkelig flott også,skjønner godt du ville strikke den. Herlige plagg du har laget.
Ønsker deg og dine en riktig koselig helg! Klems

injosa sa...

Så fine ting, ser veldig mjukt og godt ut.

Tussi sa...

Så fint!
Det kjennes alltid godt å bli kvitt restegarn :)

Bundingen sa...

Lekkert restegarnsprosjekt! Bare bonus, gratis pulsvarmere og pannebånd, og restegarnet brukt. Riktig god helg!

Anonym sa...

Åh, så mjuke og gode de så ut!!!

Elins Strikkeri sa...

Ååå det ser så fint,mjukt og godt ut!! Kjekt å få brukt opp rester:))

Bodil sa...

Dei såg såå mjuke og gode ut :) Kjekt å få brukt opp alt garnet. God bedring, og god helg :)

Greta sa...

Så kjeldelig at formen ikkje er som den skal. Det er ikkje kjekt. Håper du kommer deg til att no når jula nermer seg.
Nydelig pulsvanter og pannebånd. Godt å ha på når kulda kjem krypende. vakkret.

Tonemor sa...

Godt å få brukt opp litt restegarn.
Nydelige ting du har laget.
God kveld
Klem Tone

Anonym sa...

Ser veldig deilig og pusete ut - Liker også veldig godt den strikkeputa di med flettemønster, litt lenger nedpå sida. Den var utrolig lekker =)

Sidselsidserk sa...

Disse pulsene var bare helt lekre!! Når du i tillegg ble kvitt alt garnet, ja da er det bare å si seg fornøyd :0)
Ha en fin søndag!

Anita Tørmoen sa...

Noe så vakkert!

Sissel sa...

Så fine de var. Så ordentlig deilig, gode og myke ut :)

Ruths datter sa...

veldig romantisk og fint. den flotte jakka under her er bare snop.
Klem