onsdag 16. juli 2014

Heklet sommerkjole med kort arm


I de nye oppskriftene til baby hos garnstudio har de lagt ut oppskrift på denne søte kjolen. Denne falt jeg for med en gang.
Jeg har heklet den i str 6-9 mnd, og brukt garnet baby alpakka silk.
Denne kjolen er i bruk mye, men den er liten i størrelsen, så tror nok ikke den passer så veldig lenge til, i alle fall ikke som kjole. Men den kan jo brukes som tunika og overdel så lenge den passer i overvidden.


Jeg heklet også et par sokker og et hårbånd til kjolen.


Har heklet jakken som hører til også, bilder kommer senere.
Nå skal jeg sette meg ned å kikke gjennom alle heftene og bøkene jeg har for å planlegge resten av sommerens og etter hvert høstens strikking. Mest til fosterbarnet, men også noen gaver og etter hvert julegaver.
Kos dere med strikketøyet og nyt det flotte sommerværet.

2 kommentarer:

Elisabeth sa...

Helt nydelig altså! Jeg er ingen stor hekler, så kjole tør jeg meg ikke på :)

Ellen Kristin sa...

Så fin :) Skulle gjerne lært meg å hekle jeg også.