onsdag 22. oktober 2014

Mariussokker og to kjoler


Jeg liker egentlig ikke å strikke sokker. Jeg er veldig heldig og har en svigermor som strikker sokker til oss. Hun strikker veldig mange av disse Mariussokkene. Jeg synes de er så fine, og klarte ikke la være å strikke et par jeg og.
Hadde litt restegarn liggende, og det holdt akkurat til et par i str. 37.


Det har blitt to kjoler av garnet Tuva. For noen år tilbake kjøpte jeg veldig mange nøster av garnet, og det er godt å få tømt litt av lageret. Kjolene er strikket i 6-9 mnd, og foreløpig har de vært for store til fosterbarnet vårt. Men tenker det ikke er så veldig lenge til de passer.


Mønsteret på den øverste kjolen er fra Mor Aase, og den her er fra Garnstudio. To enkle kjoler som er fine på, og som er raske å strikke.

Kos dere med strikking og håndarbeid. Det er i alle fall skikkelige innekvelder her på Østlandet.

1 kommentar:

Guri sa...

Ja, det er koselig å sitte inne å strikke om kveldene nå! Fin strikk, likte den mørke lilla spesielt godt :)
Ha en fin dag! Klem :)