tirsdag 13. januar 2015

Kjole med hjerter og ei jakke med rundfelling.


Jeg falt for dette mønsteret i en av heftene til Dalegarn. Jeg tenkte at denne kjolen skulle fosterbarnet bruke i julen. Strikket den i str. 1 år, men den ble alt for stor. Kanskje hun kan bruke den neste jul!!


Kjolen ligger der og venter til hun blir stor nok. Da måtte jeg sette i gang med å strikke ny julekjole. Den kommer senere.



Jeg hadde mye knall rosa babyull liggende. Resultatet ble denne jakken med rundfelling og hullmønster. Mener å huske den er i fra et Mor Aase hefte. Jakken er strikket i 9 mnd og har vært i bruk i hele høst. Den passer en bitte liten stund til.

Det har blitt lite strikking etter julaften og alle prosjektene var i havn. Litt andre ting som har fått prioritet som å rydde i bildefiler, lage album og de store prosjektene på kveldene nå er å redigere filmopptak av barna. Ligger vel sånn ca. 2 år på etterskudd. En strevsom og kjedelig jobb, men veldig gøy når resultatet er ferdig og man kan se på film fra ferier og opplevelser sammen.

Kos dere med håndarbeidene deres.

11 kommentarer:

Unknown sa...

Søt kjole til og jakke. likte best kjolen. Koser deg å strikke små jente klede no, skjønner eg. MAngler ikkje strikkaklede denne jenta. Har det godt hos dere. klem

Snertne sneller og små nøster sa...

Så koselig at det har kommet et nytt barn i hus siden sist jeg var innom :-) Nydelig kjole!

Ha det godt - klem Siv

Sidselsidserk sa...

To flotte plagg du har strikket! Enda bra at kjolen ble for stor isteden for at den endte opp for liten:)

Bodil sa...

Heldige jente som får så mange flotte strikkaplagg :)

Bodil sa...
Denne kommentaren har blitt fjernet av forfatteren.
Bodil sa...
Denne kommentaren har blitt fjernet av forfatteren.
Eli sa...

Skikkelig fin kjole :)

Knutine sa...

Nydelig kjole,det er så artig å strikke til småpiker :-)
Er "gammeltante" til ei lita frøken på 1 år.men hun er så stor at alt jeg lager eller kjøper er for smått....
Ha en flott kveld.

harada57 sa...
Denne kommentaren har blitt fjernet av forfatteren.
Unknown sa...

If I had a daughter this winter, I would like him to wear this beautiful shirt. goldenslot

Unknown sa...

sabung ayam adu jago terpercaya