tirsdag 1. juni 2010

Lilla sommerkjole til tantebarnet

Det er sommer i Østfold og det er deilig. Det strikkes jevnt og trutt. Ikke så mye som i vår og vinter. Man er ute til langt utover kvelden, og det er veldig deilig. Går sakte men sikkert framover på kjolen jeg strikker til meg selv. Håper at jeg kanskje hadde blitt ferdig i løpet av helgen. Noen oldemorruter blir det også.

Her er kjolen som jeg har strikket til tantebarnet. Den ble overlevert til pappan i går, og i dag tidlig dukket det opp en mms på telefonen med godjenta kledd i kjolen klar for barnehagen. Herlig å få være tante til ei så nydelig jente!

Kjolen er strikket med Tuva. Mønsteret fant jeg i et tuvahefte fra Trysilgarn. Kjolen er strikket i str. 2 år.

Ellers så er ikke formen på topp. Har gått ned i 50% igjen. Overskudd og form mangler. Ble veldig nysgjerrig på puls sitt program i går om irritabel tarm. Her stemmer alt legen sa, og med alle allergiene mine i tankene(bjørk, gress, burot, or og hassel, og alle med sine kryssreaskjoner til mye mat, melk, og soya) lurer jeg på om det kan være noe mer? Så nå blir det å prøve ut et kosthold med kun rene produkter som fisk, kjøtt og egg. Og glutenfritt mel. Så får vi se om det kan gi noe resultater. Er iallefall innstilt på å prøve å se om det kan hjelpe. Er ganske så desperat etter å finne noe som kunne fungere. Noen som har noen gode råd? Om fibromyalgi og kosthold.

Ønsker dere alle en fin uke videre. I morgen blir en spennende dag med skoletilvenning av eldstemann. Vi gleder oss!

11 kommentarer:

Tove sin strikkeside sa...

dette var en nydelig kjole. Ellers så vil jeg ønske deg god bedring, håper du finner ut noe som kan hjelpe

Tovepia sa...

Nydelig kjole i et godt garn!
Kutt ut melk også, drikk Biola. Jeg holder meg unna hvetemel og melkeprodukter unntatt de syrnede, og det merkes på kroppen;)

Hanne-Kristine sa...

Blonden på kjolen var alldeles nydelig. Kunne du lagt ut et bilda av strikkehefte?
lekkert lekkert

Og God bedring, jeg er med på den med å kutte vanlig melk. Reagerer du, så vil du merke forskjell etter kun få dager :oD

Hanne-Kristine

Strikkeheksen sa...

Hvor ærgerligt, at du ikke er på toppen! Men det kan man i hvert fald ikke se på dine strikkerier, der som altid er så fine :-) Kæk lille hat og utrolig sød kjole :-)

Bjørkely sa...

hei hei!
Takk for den hyggelige kommentaren på pleddet mitt.
Har kikket nedover bloggen din... oi hvor mye fint du lager. Det blir spennende å se ditt pledd, det slikr sikkert knall fint:)
Nå leter jeg etter møsnter på et sjal. Likte det hvite enkle du hadde laget. Hvor fant du mønster til det?

Greta sa...

Tusen takk for fin kommentar. Den var ikkje verst:)
Kjolen til tanteungen er nydelig. Eg har brukt tuva garnet berre til kluter eg, men spørs om eg ikkje må prøve det på andre plagg også etter kvart.
Ha ei strålandes uke viere og god bedring.

Hønehuset sa...

Kjempelekker kjole!! Helt nydelig!
Skautet på bloggen min har jeg nå lagt ut link til, men du kan jo ta den enkel metoden, og sende meg en mail: torill(att)valmestad(dot)net

Siren sa...

For en søt kjole! Heldig hun som har deg som tante:) Kan tenke meg hun er kry! Ønsker deg også god bedring - håper du finner ut av det! Puls i går tror jeg var en tankevekker for flere:) Ha en fin kveld!

Lena sa...

Sød kjole! Og rigtig god bedring.

Hanne sa...

Så heldig tantebarn. Søt kjole :D

Hage og Foto entusiast sa...

NYDELIG kjole, og herlig farge. SKjønner godt at denne falt i smak hos tantebarnet ditt.
Trist å høre at formen er verre. Nå som det er sommer og greier, men det er jo verdt et forsøk å kutte ut laktose, som melk og andre produkter. Har ei veninne, som har en sønn som har slitt med helsa i mange år, allergi osv og da de fant ut at det var laktose han reagerte på og kuttet ut alt slikt, ble han helt frisk. Lykke til. Håper du får en fin vår og sommer framover og klarer å nyte dagene. Stor klem