onsdag 13. februar 2013

Hjerter og ennå en Mariusjakke


Med jevn mellomom legger jeg inn bilder i bloggmappen min på dataen. Så lenge jeg ikke bruker samme data til bildelagring og Internett, betyr jo det at jeg må overføre bildene. Da jeg gjorde det i går dukke plutselig hjertene jeg heklet før jul opp. Jeg har glemt at jeg i det hele tatt heklet dem, så hadde ikke bildene plutselig dukket opp....ja da hadde de ikke blitt vist her på bloggen iallefall.

 
 Hjertene ble nemlig til på en litt hektisk kveld. Min mann kom hjem fra jobb sånn i firetiden, og spurte om det tok lang tid å hekle noen små søte røde hjerter. Han og en kollega skulle overraske resten av kollegaene på jobben før juleferien. Jeg svarte at det skulle vel ikke ta noe mer enn et par -tre kvelder avhengig av hvor mye jeg heklet. Svaret hans var at de skulle ha de på jobben dagen etter.
Jeg tenkte at det var jo verdt å prøve om det gikk å hekle de på en kveld. Det var jo ikke så mange.
Jeg rasket med meg alt jeg fant av rødt bomullsgarn i garnkassene min. Det var jo ikke mye igjen etter alle lysestakene før jul.


Etter intens hekling hele kvelden, og ca 50 cm rødt garn igjen etter siste hjerte, så ble jeg ferdig sånn i rimelig normal leggetid. Litt senere enn normalt ble det, men resultatet bl jo bra.
De falt i smak og ble godt mottatt. De var jo kjempesøte disse hjertene, og planen er at jeg innen neste jul skal hekle mange av disse til å pynte juletreet med.


Tantebarnet Mikkel fylte  2 år i januar, og mor ønsket seg en ny jakke. Etter mye Mariusstrikk ble det jammen en Marius til. Jakken er strikket i str. 2-4 år. Dvs. jeg har brukt maskeantallet til 2 år, men forlenget lengden på jakken og ermene. Det ble også en bukse av restegarn i gave, men den kommer senere.
Ønsker dere alle en fin uke videre.

7 kommentarer:

Bundingen sa...

Imponert over den heklinga di i siste liten! Jeg hadde nok svart nei, tror jeg.

Flott Marius! En sikker vinner i alle størrelser og farger!

Ha en fin kveld!

Klem fra Ingunn

Greta sa...

Bare sånn på ein kvled hekle så masse hjerter. du er ikkje sann. fine vart dei. Men vkar får du energien din fra.???
Nok ein flott mariusjakke. Eg trodde eg ahdde algd mange mariuser eg, men du slår meg visst ned i støvlene. Har laga store eg da hehe. Fine er dei no jaffal. fin dag i morra og god helg

Tonemor sa...

oi skal si det gikk unna med de hjertene.
Jakken ble super fin.
Klem Tone

hobbystua sa...

Har nå tittet på alt det du har laget av flotte gensere jakker og masse annet her i den siste tiden. Og din familie er sannerlig heldig som har deg som strikker til både store og små av bare flotte ting:))Disse hjertene har jeg strikket også og har brukt dem på juletre. Men stivet dem litt først.Og søte og henge på pakker også med en sløyfe:) Vil få ønske deg en fin helg og vinterferie:)

Katrine sa...

Så flott jakke! Skikkelig fine farger :)

Tesha sa...

Nydelig Mariuskofte! Søte hjerter... Jeg har noen lignende som juletrepynt!

Beate sa...

Flotte hjerter. Sånne hjerter har jeg og hekla en gang, ikke skjønner jeg hvordan jeg fikk det til, jeg som ikke kan hekle.. men jeg hadde nok en god læremester, og det betyr vel at jeg kan lære meg det igjen..

Fin marius også :)