onsdag 17. desember 2014

Babysett i hvit lanett


Jeg fikk et spørsmål fra beredskapsmoren til fosterbarnet vårt om jeg hadde lyst og tid til å strikke et babysett for henne. Hun skulle bli bestemor og ønsket å gi bort et sett.
Selvfølgelig ville jeg det.


Falt for dette settet. Jeg fant oppskriften i et ukeblad jeg hadde, men tror det er fra Sandnesgarn. Strikket settet i lanett. Settet er strikket i str. 3 mnd.



Jeg falt for buksen, siden den ikke er hel. Synes det er veldig kjekt å slippe overdel på den. Da kan man ha en søt body under.


Jakke med rundfelling er morsomt å strikke og veldig fint på små synes jeg. Blir det flere nyfødtsett senere tror jeg nok det blir flere slike sett.

Det nærmer seg jul. Her er siste innspurt på julegavestrikking om dagen. Som vanlig hadde jeg bestemt meg for ingen strikkede gaver i år, men så ble den noen småpresanger i år også. Men ikke i samme skala som før. Det har heller blitt bunad og kjolestrikking til vesla. Bilder av det kommer etter hvert. Ha en fin siste uke før jul.

6 kommentarer:

Birgitte sa...

Dette settet ligger det mye arbeid bak. Kjempefint var det :)

Unknown sa...

Nydelig strikkasett min venn. Det mønsteret likte eg godt. Det blir alltid strikkagaver sjølv om ein ikkje har tenkt det og ønska kommer seint. Men no er eg ferdig med alt slikt før jul. Ingen stress her i år. Skal aldri meir stresse før jul, tror eg. Er så godt å slippe.
Nyt denne sista uka du også klem fra snøfulle Høyanger

Bundingen sa...

Lekkert babysett! Synes det virker litt retro, og da er det, som Birgitte bemerker, mye arbeid bak. Godt jobba!
Skulle droppe strikka julegaver i år jeg også, men så gikk det ikke slik likevel, men nå er jeg i mål.

Ønsker deg en fin innspurt!

Klem fra Ingunn

injosa sa...

Eit nydeleg sett, liknar litt på eit eg held på å strikke.

Guri sa...

Det var et flott sett!
Ønsker deg riktig god jul!

Klem fra Guri

harada57 sa...
Denne kommentaren har blitt fjernet av forfatteren.