mandag 1. desember 2014

Bunad i str 6 mnd





Da det ble bestemt at vi skulle ta i mot ei lita jente hadde jeg veldig lyst på en bunad. Guttene tok 1/2 års bilde i bunad, og det ønsket jeg at henne skulle gjøre også.
Valget falt på denne bunaden fra Rauma. Hun var og er ganske liten. Jeg la opp maskene etter oppskriften, men synes den ble alt for vid. Så da var det bare å begynne på nytt. Tok utgangspunkt i maskeantallet for en kjole i str. 6 mnd.

 
Ble veldig fornøyd med størrelsen på denne. Hun kan bruke den fremdeles, bare litt kortere nå.
Bare så synd det er så sjelden man får brukt bunad.
Men nå er det jul snart, så da kommer den til å bli brukt.
 


Nå er det 1. advent. Det var stor glede da barna kom ned trappen i dag morges og så aktivitetskalenderen hang oppe. Og på dagens lapp stod det lyktetur. Så i ettermiddag pakker vi sekken med pølser, bålpinner, ved og drikke. Går avgårde med lykter og nisselue og finner en plass i skogen for grilling. Nå stekes det krumkaker på kjøkkenet, mens lillemor sover en deilig formiddagslur. Herlige førjulstid! Nyt den og senk skuldrene. Jul blir det uansett.

10 kommentarer:

mimouna sa...

Fin bunad, kjekt når alle ungene har hver sin. Søte mus i innlegget under her. :)

Unknown sa...

No haar eg prøvd å lese meg opp hos deg. Så kjekt at dere har fått ei lita jente i huset. Da er du vel heime på full tid no da. Strikka og hekla masse til henne skjønner eg. Kos dere me eit ekstra familije medlem. Klem fra meg

Tovepia sa...

Såå nydelig! Skjønner du har fått ei jente, så gratulerer:)
Kos deg masse:) Klem

Skautrollet sa...

Gratulerer så mye med lita jente. Og hun blir kjempefin i ny fin bunad. Jeg liker så godt den modellen. Har sånn selv, men i stoff :)

Bodil sa...

Heldige jente som har fått så flott bunad :)

Bundingen sa...

Kjempefin bunad til Veslemor! Det perfekte jule-antrekket til slike små tuller.
Så koselig å høre at dere har opplevelses-kalender! Det kommer barna til å glede seg over nå og huske seinere.

Fortsatt god førjul!

Klem

malla-b sa...

Nydeleg bunad du har strikk. Likte dei fargane svært godt:Ha ei kjempefin førjulstid.

LivM sa...

Så flott den ble. Misunner dere som er flinke til å tilpasse mønster, jeg må helst følge mønsteret slavisk!

Berit sa...

Hei
Kjempefin liten bunad. Virkelig synd at sånt et nydelig plagg ikke rekker å bli brukt så mye før det blir fravokst....Men da strikker du kjapt en ny tenker jeg. :-)
Ser at du har strikkket mye fint til den lille jenta.
Berit

injosa sa...

Den var nydeleg, synd det er så kort tid ho får brukt den.