søndag 3. juni 2012

Hullgenser til meg selv i Paris


Tidligere i vår strikket jeg denne genseren til meg selv. Hadde lyst på en hullgenser med halvlange armer.
Valget falt på en genser fra Dropsdesign i en av de nye vårkatalogene.


Genseren er mye i bruk, og er veldig fin nå når det er vår og sommer.
Genseren er kort i fasongen. I oppskriften var den ennå kortere enn det jeg strikket den i. Jeg la til noen cm, og det er jeg glad for.


Genseren er enkel og grei å strikke, og det gikk ganske fort. Genseren er strikket i Paris.


Jeg strikker fortsatt en del puter til hytta. De kommer etterhvert. Tror jeg har fem nye ferdig nå,men mangler puter å ha inni. Må få kjøpt det først, så kommer de på bloggen etterhvert. I tillegg har jeg en del småprosjekter på pinnene.
Ønsker dere en fin helg videre!

20 kommentarer:

Elisabeth sa...

Kjempefin genser! Tror det var lurt at du strikket den litt lengre, må være en veldig kort modell. Blir mer anvendelig når den når ned forbi midjen ;)

GNIST by Gitte Bettina Lauridsen sa...

Kjempefin! Fint hullmønster uten alt for store hull. Kunne godt tenke meg denne :)

Bundingen sa...

Skikkelig fin genser til deg! Synes det er så praktisk med halvlange ermer, så denne tror jeg du får mye glede av. Kunne tenkt meg en slik genser selv....

Ha en fortsatt fin søndag!

Greta sa...

Hei hei. Det var ein fin og praktsik genser. Du får gjort så mye. Er imponert over hastigheten din. Tror eg har sagt det før hehe.gleder meg til å sjå putene dine. Har laget tre eg og og har to på pinnene. men akkurat no ligg dei alngt nedei den største kurven. du får kose deg så godt du kan i det kalde sommervert som er over store deler av landet no. Det snur nok snart. klem

Synnøve sa...

Den var flott:)

Beate sa...

Å, det var en flott vår og sommer genser!!

Unknown sa...

Så fin den var. Ser ut til å væ;-)re en fin sommergenser.

Guri sa...

Genseren var kjempefin! Den ser fin ut på lengden, så det var visst bra du la til på lengden :)
Takk for alle koselige kommentarer i bloggen min! Jeg blir SÅ glad for det! Stor klem til deg :)

Tesha sa...

Det var en veldig fin og kledelig genser! Den får du nok stor glede av.

injosa sa...

Nydeleg gensar, du passa den utruleg godt.

Tonemor sa...

Nydelig genser. Jeg skal også gå igang med en genser til datteren i paris, det blir spennende.
Gleder meg til å se putene dine.
Tusen takk for koselig kommentar på bloggen min. Jeg har hentet oppskriften på sjalet fra boken Helt enkel hekling av Tove Fevang. Det med silkebåndet fant jeg på selv.
God søndagskveld.
Klem Tone

Anonym sa...

Veldig fin genser.
Du er jammen flink og produserer mye.
Wenche

Birgitte sa...

Den genser var kjempefin! Og den passet så godt til deg:) Greit å kunne forandre litt på mønsteret til det man liker selv.

Elins Strikkeri sa...

Skikkelig flott og kledelig genser!! Denne kjem nok til å bli flittig brukt:) Ha ein god dag!

frøken ij sa...

Flott genser. Er nok en fin modell på denne tiden av året :)

Flott gave til svigermoren din under her også :)

Marit Johanne sa...

Så fin genser! Fikk lyst til å strikke sånn jeg også, men det er jo så mye jeg har lyst til :) Det var lurt å strikke den litt lengre.

Findus sa...

Kjempefin genser - kunne tenkt meg denne selv :) Hvilket mønster har du brukt ? Mye fint hos deg forresten :)

Berit sa...

Hei!
Kjempefin!
Berit

hjertemynthe sa...

Kjempesøt, den så veldig god og myk ut også. Nyt både genseren og resten av kvelden ;)

Anonym sa...

Hei! Har snoket litt på bloggen din og du er utrolig flink å strikke og lager fantastisk mye fint! :) jeg ble imponert over en kjole du hadde strikket i 2008, en rosa babykjole og lurte på hvor du hadde oppskriften fra? Er vel et skudd i blinde å spørre etter en 4 år gammel oppskrift, men tenkte jeg kunne prøve likevel :) det sto rosa babykjole Idena 11201. Send gjerne svar på mailen min: ina21_83@hotmail.com. Ha en fin dag!