torsdag 17. januar 2013

To Mariusgensere - i grå og rosa


Her kommer litt flere julegaver. Jeg strikket to Mariusgensere som jeg ga bort i julegave til barna til et vennepar.
Disse strikket jeg ganske tidlig i høst, så de var klare i god tid før jul.
Genserne falt i smak, og jeg har allerede fått bilde av de med genserne på.


Begge genserne er strikket med Rubin superwash på p.3,5.
Den grå genseren er strikket i str. 4 år, og den rosa genseren er strikket i str. 6 år.




Mariusmønsteret er flott, og er jo et mønster som er skikkelig tilbake igjen. Alle vil ha en Marius nå. Det har julegavestrikkingen vært preget av også. Omtrent bare Mariusstrikk. Det kommer flere Mariusplagg i neste innlegg. På strikkepinnene nå er også Marius, men hva kan jeg ikke røpe foreløpig.
I dag har jeg gått til innkjøp av Mariusboken også! Så det blir nok enda flere plagg utover vinteren og våren. Ønsker meg en genser jeg også, så kanskje jeg starter på en genser til meg selv etterhvert også.

Ha en fin strikkehelg!

12 kommentarer:

Beate sa...

Flotte gensere! Likte særlig den grå. Veldig fine farger! Jeg har enda ikke strikket meg mariusgenser. Det blir vel når alle andre er lei tenker jeg..

Fuglemamma sa...

Fine gensere! Januar er en fin bloggmåned, når alle viser frem de flotte julegavene de har laget. I likhet med Beate har ikke jeg heller kastet meg over Marius-bølgen. Jeg henger liksom noen år etter...

injosa sa...

Nydelige gensarar, forstår godt dei fall i smak.

Greta sa...

hei vennen.
Velodig fine gensere. Du ahr virkelig stått på og laget mange julegaver. Flotte gaver dette da. Masse arbeide på dem, sjølv om dei er i små størrelser.
fine fargesammensetninger.
Klart du må strikke deg ein Marius også.
Det er litt pause i MArius strikking her. Men regner emd att det blir meir seianre.
Ha ei flott helg vennen

Wenche sa...

Flotte gensere :)

Bundingen sa...

Flotte Mariuser! Det er noe alle må ha nå til dags, og jeg synes det er morsomt med andre fargekombinasjoner enn den originale. Klart dette ble populære julegaver. Mange arbeidstimer, men for en glede det er å gi bort slike fine gensere.

Klem fra Ingunn

Elins Strikkeri sa...

Skikkelig flotte mariusgensere du har strikka! Eg heldt på med ein lilla til barnebarn no:)

Livet i Nord sa...

Så nydelig! Jeg blir helt satt ut av disse flotte Mariusgensrene. Strikka 4 i fjor og var skikkelig lei, men nå tror jeg jammen jeg skal gå igang igjen.

Jordmor-Hanne sa...

Marius-mlnsteret er virkelig flott! Fine gensere :)

Snertne sneller og små nøster sa...

Marius er fin da :-)

Anne sa...

Hallo Strikkedilla!!
Jeg så i bloggen din at du hadde fått tak i oppskrift på Sabeltanngenser. Har vært på jakt etter denne, uten å lykkes. Har du mulighet til å maile denne til meg! Da hadde jeg blitt veldig glad.
Med vennlig hilsen Anne Nygård
anne@sveip.org

Unknown sa...

Hei, flinke du er! Jeg lurer veldig på hvilken farge du har brukt på den grå. Er det koksgrå?