fredag 20. juni 2008

En litt vemodig dag

Hadde egentlig tenkt til å bare holde meg til mine strikkerier og litt gullkorn fra Ole Brumm i denne bloggen her, men hadde bare litt lyst til å legge inn en liten tanke fra denne dagen.
I dag har det vært en litt vemodig og rar dag. I dag tok jeg farvel med gode kollegaer og en flott arbeidsplass, og mange flotte elever. Har jo vært sykemeldt en stund nå, men når det kommer en stor flokk 1. og 2. klassinger løpende når man kommer over skolegården for å gi meg en klem og ønske meg god sommer. Og etterpå lure på hvorfor jeg har vært borte så lenge. Så får man en stor klump i halsen og magen, og noen tårer i øyekroken. De er jo bare så herlige! Da følte jeg veldig på savnet jeg har hatt det halve året jeg har gått hjemme. Og gleden på at jeg fortsatt skal arbeide med små barn til høsten kom veldig fort.
Har hatt det så utrolig flott de seks første årene av læreryrket på en liten og fin skole, med masse hyggelige kollegaer som jeg kommer til å savne mye. Det ble en litt tårevåt avskjed i dag, litt rart å ikke skulle tilbake for å jobbe. Kommer spesielt til å savne to gode kollegaer som jeg har jobbet mye sammen med. Inger M og Ann-K. Så hvis dere ser dette så vet dere at dere har hatt en stor rolle for trivsel og arbeidsglede sammen med resten av gjengen.
Til høsten venter nye store utfordringer som jeg gleder meg veldig til å ta fatt på. Da som lærer på spesialskole for elever med funksjonshemminger og sammensatte problemer. Det blir en ny epoke i livet. Spennende!
To flotte gaver jeg fikk i dag. Den øverste av en god kollega og den nederste av alle kollegaene på jobben. Kjempekoselig!

3 kommentarer:

Nunne sa...

Så, du skal bytte jobb. Blir nok spennende. Vi har vært fosterhjem siden 1986...i skrivende stund sitter begge i stua sammen med yngstejenta vår og spiller Millionær.. Ho eldste fikk vi hit,bare 5 dager gammel... nå er ho mamma sjøl og gift med en flott gutt. De kom igår....
Så livet vårt har vært fullt av utfordringer. Men rikt!
Så fine gensere du laga i fjor.
Ønsker deg god helg!
Nunne

Hage og Foto entusiast sa...

Ja, kan skjønne det var en litt vemodig dag. Alltid trist å ta farvel med folk man har jobbet med over tid, og fått et godt forhold til. For ikke å snakke om alle elvene. Følte det også sånn da jeg sluttet som lærerassistent.
Men alltid spennende med noe nytt og da. Den nye jobben vil sikkert by på nye spennende og rike utfordringer som jeg tror du tar på strak arm.
Så lykke til i ny jobb!!!

Flotte gensere forressten. Har gått over garnkurven min nylig og kommet over noen strikkerier jeg ikke har vist fram enda, så tenkte meg å ta noen bilder og legge de ut etterhvert. :) Snakkes. Ha en flott kveld.

Beate sa...

Flott blogg og mye flott du har strikket.

Så flotte avskjedspresanger du har fått. Alltid vemodig å slutte i jobben, men det er ikke tvil om at det er en viktig jobb du har foran deg! Lykke til.