torsdag 3. februar 2011

Sparkedress i Lerke

Min herlige nevø er født, og alt er vel med hele familien. Da kan jeg endelig vise fram denne sparkedressen jeg strikket for en stund siden.

Har alltid syntes at dette mønsteret var så nydelig, og endelig var det noen å strikke den til. Det gikk veldig fort å strikke denne, og garnet er jo bare herlig. Nydelig myk og bløt.

Strikket også noen herlige små sokker til med heklede bamsehoder i litt mindre variant enn den som var på magen.

Det store bamsehodet er heklet og sydd på etterpå.

Oppskrift: Dalegarn 197

Garn: Lerke

Størrelse: 3 mnd

Pinner: 3 og 3 1/2

Tror dressen falt i smak. Den er nok litt for stor ennå, men vil jo også være fin utover våren og sommeren.

Ellers så fylles dagene med å sove og prøve å orke det jeg må. Har hatt noen uker med null energi, og masse vondt i kroppen. Godt å ha strikkingen og gitarspillingen og slappe av med. Selv om jeg også syntes jeg har fått strikket lite. Har liksom ikke hatt den store orken til det heller. Men noe blir det. Holder fortsatt på med den hemmelige gaven!!! Ser positivt framover og håper jeg snart er bedre slik at jeg kan få vært noen timer på jobb.

Ønsker dere alle sammen en riktig fin helg. Ikke langt unna nå!

25 kommentarer:

G-Anette sa...

Ååå, så nydelig! Og i favoritt-baby-fargene :)
Denne blir nok godt mottatt!

Ha en fin kveld

Tonemor sa...

Såååååå nydelig.
Klem Tone

Moan sa...

Lerke er perfekt til små babyer:)
Dressen er bare nydelig, og de søte skoene *sukk*

Mirdiz sa...

Så søt liten dress! :)

Håper du blir bedre snart og får mer energi:)
God bedring! :)

karinanna sa...

Kjempefin dress du har laget, helt sikkert en fornøyd mottaker.

Elins Strikkeri sa...

Kjempeflott dress som heilt sikkert vert godt mottatt!! Ønsker deg god bedring og ei god helg:))

Anita Tørmoen sa...

Det var en nydelig babydress:) Koselig med bamsene både på dressen og sokkene:)

Tove sin strikkeside sa...

Jeg har bare en ting å si: nyyyydelig

Strikkeheksen sa...

De små sko har altså højeste nuttetheds-faktor - hele sættet er absolut nuttet :-)

Rigtig god bedring :-)

Tussi sa...

Alldeles nydelig dress!
Ha en fin helg :)

Greta sa...

Kjempeherlig dress i eit vidunderlig garn. er også kjempeglad i det. Kan brukes til alt, nesten :0).

Det har vore og er fortsatt ein hard vinter. Kjedelig at du er i så dårlig form. Har sjølv hatt ein omgang med overhode ingen energi. Er heldigvis kome over den no, enn så lenge. Håper du kjem deg fort og får ork til anna enn det du apsolutt må. ha ei god helg klem og god bedring

Hanne sa...

Åhh så nydelig dress. Den var kjempe søt :D

sisselso sa...

nydelig! lekkert mønster og farger og ikke minst jevnt og fint strikket (som vanlig) :-)

Unknown sa...

Nydelig dress i noen herlige farger. Ser ut som om det har vært mye arbeid.
Håper du får mer energi nå når solen snart begynner å vise seg og det blir litt varmere i været. :))

Elins Strikkeri sa...

Hei. Angåande mønster på aperangler så er det damen med bloggen kaptein biff sitt mønster eg har brukt. Link i innlegget om apene på bloggen min.

Wenche sa...

Nydelig dress:)
God bedring og god helg.

Tovepia sa...

Så herlig flott en dress! Artig med heklemotivene på!
Ha ei riktig god helg, klem fra meg;)

Anne Lise sa...

Ååå, er skikkelig skjønn dress. Skjønner at den falt i smak. Lekre farger. Ha en fin helg.

Snertne sneller og små nøster sa...

Gratulerer med nevøen :-) For en herlig dress! Lerke er et nydelig garn å strikke i.

Ha ei fin helg - klem Siv

Bodil sa...

For ein søt sparkedress :) Flott gensar du har strikka og. God bedring :)

Myrte ♥ sa...

Så herlig dress du har strikket! Finnes det noe flottere enn hjemmestrikket babytøy? =)

Takk for koselig kommentar på bloggen min, ønsker deg en koselig helg =)

Beate sa...

Denne var kjempe søt!! Heldig liten krabat som får denne! :)

Elisabeth sa...

Nydelig! Denne dressen har jeg oppskrift på og har tenkt å lage den en gang :)

Hobbymegher sa...

Så utrolig flott dress! :)
Herlige farger!!

hobbystua sa...

Heisann:) En stund siden jeg var innom her ser jeg,for du har jammen strikket mye flott den siste tiden. Og den sparkedressen var helskjønn,og så søtt det er med bamsen på det. Du er en fremragende strikkerske. Og pent blir det:) Ønsker deg en fortsatt god start på februar,og så får vi håpe det blir en tidlig vår:))
Klem fra Marianne:))