mandag 28. februar 2011

Telemarksvotter

En vinterferie er over, og da var ikke været slik det er på bildet under. Vi har kost oss på hytta, men har nesten snødd inne. Men når man stort sett jobber så har det jo ikke så mye å si.

Er ferdig med et par Telemarksvotter i herrestørrelse. De strikket jeg for to uker siden. Da var det så fint på lørdagen at jeg satt ute og strikket i solveggen på hytta. Måtte vel å merke ha på varmedress og lue, men sola varmet godt.

Vottene fikk mannen min. Han kommenterer stadig at han nesten aldri får noe hjemmestrikket. Vi har jo hytta i Telemark, og da må man jo ha Telemarksvotter!

Har fått mange spørsmål fra flere av dere om oppskrifter på tunika og disney-oppskrifter. Dere er ikke glemt, men har ikke hatt noen mulighet til å få ordnet noe ennå. Skal se hva jeg får ordnet i uken som kommer.

Oppskrift: Sandnesgarn klassikere

Størrelse: Herre

Garn: Rester av gjesdal superwash og Sandnes Smart

Pinner: 3 og 3 1/2

12 kommentarer:

Elins Strikkeri sa...

Flotte telemarksvotter du har strikka, tenke dei falt i smak hos mannen!!Såg veldig koselig ut å kunne sitte ute å strikke, gleder meg til det vert sesong for det igjen:))

Unknown sa...

Slike mønstervotter er flotte, synes de passer fint på fjellet.
Klart mannen din må få hjemmestrikket hvis han vil. Jeg ville synes det var en drøm om mannen min ville hatt noe hjemmestrikket. :))

Anita Tørmoen sa...

Klart han må ha slike votter da! De ble kjempefine.

Tonemor sa...

Så utrolig flotte votter.
Klem Tone

Hanne sa...

Kjempe fine votter. Jeg må definitivt få fart på vottestrikkingen min altså. Votter er jo skikkelig morsomt strikk :)

Greta sa...

Flotte votter. fint mønster. Greit strikk i hytteveggen :0). Har så mange fine oppskrifter på både votter og sokker og diversse, men tida strekker ikkje til for øyeblikket.
Det er nok desse karane våre som får minst. Vel han skal ikkje klage min da han har fått 3 tjukke gensere dei to siste åra.
Deilig å komme seg vekk på vinterferie uansett ver sikkert. Ha ei fortsatt flott uke

Fru Kahr sa...

Hvor er de smukke:-)

Vilma sa...

Dit bilede siger alt det gode om Norge : Frisk og sund kvinde der sidder ved hytten udenfor og strikker mønsterstrik !!!! Det burde bruges til en turistfolder :-)))

Gitte sa...

Meget flotte vanter. Smukke og enkle i hvide og sort.

Tænkt at sidde udenfor i sol og sne og strikke. Her er alt for koldt til andet end sofaen i stuen.

Skautrollet sa...

Kjempefine votter. Har litt dilla på selbuvotter for tiden. Det er jo mye likt dine votter. Tror det er ganske "in" med slike mønsterstrikede votter for tiden...

Elizabet sa...

Så fine! Du er så flink på mønstertstrikk, virkelig imponert! :)

Med kjæleik til livet sa...

Heisan - snubla inn i bloggen din da eg var på leit etter ein sabeltann genser - mønster ....
er det lov å spørre om du vil dere mønster ?
da dette er heilt umulig å skaffe - har strikka det til min elste da han var liten og no ønska ein tante unge seg ein slik ein ;)

smil fra monika
ps.... fine blogg du har - nydelige bilder og ord ;)