torsdag 30. august 2012

Heklebrikker og telysmansjetter


Da er det jammen på tide med et nytt blogginnlegg. Maken til bloggdvale og lite strikking har jeg ikke hatt før. Det krever mye å være i ny jobb. Det blir en del skolearbeid på kvelder og helger også, og arbeidsdagene er lengre.
I tillegg har eldstemann begynt på fotball i tillegg til friidretten, så da er det tut og kjør hver eneste dag. Til treninger, kamper og stevner. Så hverdagene går fort! Når kvelden kommer dumper jeg fort ned i sofaen, og skal være glad hvis jeg rekker noen få runder på strikkepinnen.


 I sommer heklet jeg litt når det var bilkjøring til og fra hytta, på flyet til og fra syden, og ellers når jeg måtte ha med noe småtteri i vesken.
Resultatet ble to telysestakemansjetter. Jeg har brukt restegarn i beigefarger. Safran og hadde et nøste liggende uten lapp, som jeg tror var bambino bomull.


Oppskriften på disse mener jeg å huske at fant på Garnstudio.


 Så har det blitt to heklebrikker av denne formen. Mønsteret er fra Garnstudio.




Det ble også to brikker av denne varianten også. Mønsteret er fra Garnstudio.



Garnet jeg hadde igjen rakk også til en liten brikke som det her. Jeg skulle fått kjøpt litt mer safran i den fargen, og heklet flere brikker.
Brikkene har fått plass på ulike bord og skjenker på hemsen på hytta.
Planen er at jeg skal få heklet et par litt større brikker/duker til to bord på hemsen også.
Må bare få tak i mer garn, og finne en egnet oppskrift med den type garn. Har noen oppskriften til fra Garnstudio jeg ikke har fått heklet ennå.
Mange av oppskriftene på heklebrikker er jo med tynt heklegarn, men jeg vil ha det litt grovere. Safrangarnet passet veldig bra. Noen som vet om noen oppskrifter så tar jeg i mot tips!

Ellers så håper jeg at det blir mer tid til blogging, og ikke minst strikking utover høsten, når hverdagene blir litt roligere igjen!
Ønsker dere en fin helg! Nyt den første høsthelgen i godværet som er spådd, iallefall har på Østlandet.

7 kommentarer:

Greta sa...

Ikkje alltid ein rekk alt ein vil. men du får jo unna så mye strikking til vanlig, att det er kanskje litt greit for kroppen å kvile litt også. men skjønner det att du ahr lyst til mer enn du rekker. Håper det går seg til litt etterkvart da, så du får kost deg mer med garn og pinner. Veldig koselig heklebrikker dette her. Ha ei flott helg

Unknown sa...

Kjempefine brikker du har hekla:)Lurt å bruke tjukkere garn så blir dei litt større også:)Fin høst helg til deg og:)

Tonemor sa...

Tjohei, koselig å høre fra deg igjen. Ikke alltid man rekker alt man har lyst til, men men....
Kjempe fine brikker du har heklet.
Klem Tone

http://www.billigebrudekjoleronline.dk/ sa...

The creative decorative, looks good, and I love it. Thank you.

Katrine sa...

Flotte brikker! Er bare en smuuule misunnelig på de som kan hekle så flott, gleder meg til jeg en dag skal mestre det :p Flott farge også!

Beate sa...

Noen ganger blir det bare sånn at det blir lite tid til både strikking og blogging, men det tar seg forhåpentligvis opp igjen :)

Unknown sa...

Hei. Tiden strekker ikke alltid til, men ideene om alt man vil skape tar ikke pause likevel:-) Men du ser da ut til å "smyge" inn litt håndarbeidstid likevel :-) Veldig fine disse brikkene du har heklet her som alt det andre du lager. Ha en riktig fin helg du også :-)