fredag 3. april 2009

Slik kom hobbyinteressen - rydda i gamle esker

Har vært sykemeldt i to uker. Hadde egentlig ikke tenkt til å blande privatlivet inn i denne bloggen, men når man blir i en slik bloggverden, og de produktene man lager henger sammen med en selv, så må jeg kanskje slippe litt opp på det etterhvert. Ting henger sammen har jeg funnet ut. Blant annet tiden til å strikke og få ferdig produkt. Har masse ferdig liggende som jeg ikke har fått blogget ennå, og det er jo et resultat av at jeg ikke har orket noe annet enn å sittei i sofaen disse dagene. Men det skal jeg fortelle mer om siden. Tenker det blir tid til mer blogging i påsken. Er mye bedre nå enn for to uker siden så det er bra. Gleder meg til å komme tilbake til elevene mine etter påskeferien. Men tenkte jeg måtte forklare bildet over litt. Har jo måtte prøve å aktivisere meg med noe, og har ryddet litt i noen esker i boden. Holder nemlig på å samle alle hobbytingene mine som ligger i alle kroker. I løpet av påsken blir kanskje min lille hobbyhule ferdig. Mannen min lager hobbyrom til meg. Som jeg gleder meg!!!! Ja, og så var det bilde. Påskekyllingen lagde jeg i barnehagen 5 år gammel, grisen er en sånn ballong med avispapir rundt laget på førskolen, et bilde med ulike typer sting og en vev fra første klasse. Men min store hobby strikking begynte med de dukkene dere ser...... Den lille var begynnelsen til det hele. Strikket i 4. klasse på barneskolen. Etterpå ble alle mammas restegarn strikket opp i slike dukker i alle fasonger. Hadde vel sånn ca. 20 til slutt tror jeg. Har måttte gjemme disse to. Den første og den største i samlingen.. Vekker mange gode minner, og ikke minst det var disse som var starten til den store hobbyen jeg har blitt så glad i. Ønsker dere alle sammen er riktig God påske. Vi håper det blir mange fine soldager med strikketøyet i solveggen. Kos dere alle sammen.

9 kommentarer:

Tovepia sa...

Så flink du har vært til å ta vare på dette! Det er jo gull verdt. Blir godt med et hobbyrom, har et jeg også, men sitter og roter på kjøkkenet allikevel;) God bedring til deg og kos deg med fredagen!!

mimouna sa...

Så kjekt å finne igjen slike ting. Og lykke til med nytt hobbyrom.

Håper du snart blir frisk igjen og ønsker deg en god helg.

Loppelill sa...

Gøy å ta vare på slike ting da! Eget hobbyrom høres utrolg gillt ut. Du får kose deg masse med det!!

Sissel sa...

Skulle ønske jeg å kunne få et eget hobbyrom, istedet har jeg alt bare rundt omkring til min samboers fortvilelse innimellom, men han skryter jo og da når ting blir ferdig. Kos deg med gamle minner og strikketøy forhåpentligvis i solveggen:-)

Hage og Foto entusiast sa...

Morsomt å se disse dukkene igjen. Jeg har desverre kastet mine. Husker den ene hang hos bestefar helt til han døde.Synd jeg ikke tok vare på den, for det er litt av et minne. Og det morsomme var jo at jeg ble inspirert av deg til å lage slike dukker :) Så moro at du får deg et hobbyrom. Det blir nok godt for deg:) Håper på bedring og at du kan nyte våren og soldagene som kommer. God bedring og kos deg i påsken:) Klem.

Trulte sa...

Har "sniklest" bloggen din en liten stund. Men ikke så flink til å kommentere. Vil ønske deg en god påske. Og så var det koselig å se bilder av disse dukkene, moro å ta vare på slike gamle hobbyting.

LivM sa...

Så fint at de var blitt tatt vare på. Håper formen din er for oppadgående, i hvert fall ønsker jeg deg riktig god bedring og en flott påske!

Orlaug sa...

Imponerande at du har teke vare på dei "gamle" tinga du har laga.....kjekt at du får hobbyrom, det er gull verd.
God påske og håpar formen bedrar seg kjapt.

Beate sa...

Herlige gamle hobbyminner du har! God bedring! Håper du snart føler deg frisk og rask igjen, imellomtiden får du kose deg med strikketøyet!