mandag 27. desember 2010

Hentesett til gutt

Håper alle sammen har hatt en riktig fin julefeiring. Julen er jo ikke over ennå, men selve juledagene er over. Det er godt med ferie, og det er late dager med litt gjøremål hjemme og litt strikking. Litt forandring på barnerommene blir det også. Har vært avgårde og kjøpt nye senger og skap til barna. Veldig stas.

Dette settet strikket jeg tidligere i høst. Lillesøster venter en liten gutt i januar og fikk blant annet dette i julegave. Mer av det hun fikk kommer senere.

Utrolig morsomt å strikke så søte små plagg igjen. Er jo ikke så veldig lenge siden siste babyplagg, men blir veldig spesielt når lillesøster skal ha det til sin baby.

Fant noen utrolig små og vakre knapper. Lyse blå bamsehoder, som passet perfekt til dette settet. Settet består av jakke, bukse, lue og sokker.

Man glemmer fort hvor små de er når de blir født. Dette er virkelig lite. Men så er det strikket i helt nyfødt størrelse til å bruke den aller første måneden.

Oppskrift: Dalegarn baby hentesett

Størrelse: 0-1 mnd

Garn: Babyull fra Dalegarn

Pinner: 2,5 og 3

16 kommentarer:

Mirdiz sa...

Det var et skikkelig søtt sett! :)

Greta sa...

Å så fint og lite strikkasett. Det er sjelden eg strikker slike ting. men må vel aksnkje til att no. ei vennine skal ha i april, men viet enno ikkje kva det vert.
Du er jo så flink på slike småplagg. Er så fint strikka. Kos deg videre og nyt fridagene. Klem

Hanne sa...

Nydelig. For en heldig lillesøster du har :D

Tove sin strikkeside sa...

ååååå dette var aldeles nydelig

Tussi sa...

FOR et nydelig strikkasett!
Du er så flink med den strikkinga - er helt imponert, jeg.
Ha en fortsatt fin romjul :)

Snertne sneller og små nøster sa...

Nydelig sett :-) Det er så deilig å ha fri - ble 12 dager på meg i år :-D Sånn er det å jobbe i skolen ;-) Nyåret skal vies strikkaplagg til meg selv - det har gått mest i gaver de siste månedene.

Ha det godt og klem fra Siv

Hanne-Kristine sa...

Så nydelig i blått :) Strikket dette settet i natur og gult til mitt første tante barn, da visste vi ikkje om det var gutt eller jente... Det er i grunnen ganske så praktiskt å vite :) for da kan en virkelig strikke av hjertens lyst :)
Ha en fortsatt riktig god julehøytid.

Skautrollet sa...

Kjempefint sett. Moro å lage sånt smått også. Fortsatt god jul.

Synnøve sa...

Utrolig flott! Dette er jo dukkestørrelse :D

Torunn Skjærstad Moen sa...

Tusen takk for mange hilsner fra deg. Et godt nytt år ønskes fra Torunn.

Strikkeheksen sa...

Hvor er det altså fint - og sikke nogle skønne knapper :-)

Rigtig godt nytår til dig og dine :-)

Vibekes lille ullne sa...

Takk for koselig kommentar på bloggen min!

Nydelig lite strikkesett! Ønsker deg et godt nytt år! :)

Elisabeth sa...

Nydelig hentesett! Heldig liten gutt som får en så flink og strikkende tante....

LivM sa...

Delikat og nydelig strikket sett!
Er innom for å ønske deg et riktig Godt Nytt År!

Fruen på Skogmo sa...

Hei og GODT NYTT ÅR til deg og dine! For et nyyydelig hentesett du har strikket. Kan tenke meg "lillesøster" blir glad for denne gaven ja. Skal selv bli tante igjen til sommeren, så det blir nok litt småstrikk framover på meg også ;o)

Gleder meg til å følge deg og dine strikkerier i 2011!

Klem

Anonym sa...

hei, dette strikka jeg til et av barnebarna i fjor - fint
du strikker mye fint Anne britt

klem fra Ann karin