onsdag 8. desember 2010

Vest til gutt og et par tøfler

Er ferdig med en guttevest. Denne skal også pakkes inn og gis bort i julegave.

Oppskrift: Mor Aase

Garn: Falk

Størrelse: 2 år

Pinner: 3 og 3,5

Disse tøflene blir til meg. De ble nemlig et mislykket prosjekt. Skulle strikke noen tøfler i str. 22 for å tove. Fant mønster og garn. Garn jeg trodde skulle tove. Men den gang ei!

Etter en runde i vaskemaskin på 40 grader var de like store, ny runde på 60 grader, og fortsatt like store. Mon tro hva som er feil tenkte jeg. Kikket i oppskriften på nytt, og kunne ikke skjønne hva som var feil med garnet. Akk ja.... Inn i maskinen på nytt. Denne gang på kokevask 100 grader. Tenkte at uansett garntype ville de krympe...Men de ble bare litt lodne og like store.

Puttet mine bein ned i tøflene og tilpasset de til min fot i str. 37. Så får de bli mine....

Oppskrift: Mor Aase 10

Garn: Mor Aase

Størrelse: Ha ha!!! Skulle vært i str 22, men ble i 37!

Pinner: 5 1/2 med dobbelt garn

Ellers så strikkes det på julegaver ennå. Er egentlig ferdig, men koser meg med litt ekstragaver til store og små.

5 kommentarer:

Synnøve sa...

Huffda, ikke så lett med disse toveprosjektene! Kanskje du har strikket med superwashgarn? Mor Aase sitt superwash er nesten kliss lik det rene ullgarnet, kun en blå stripe på etiketten skiller de to!

Greta sa...

Av og til så blir ikkje ting som ein tror det skal bli. Vel, derfor tover eg ikkje. Tror ikkje eg får det til. kjekt å ha gode tøfler til seg sjølv også da. Fin guttevest.
Det blir mye blogging når jula er over med alt vi ikkje ahr fått vist frem. Kos deg videre du, vennen. klem

Elins Strikkeri sa...

Dumt når ikkje ting vert slik vi trur men ikkje så gale når du kan bruke dei sjølv! Flott vest du har strikka, kos deg videre i adventstida:))

Tonemor sa...

Nydelig vest du har strikket.
Det blir jo et sjarmtroll med den på.
Synd med de tøflene, men på en annen side ble det jo tøfler plå deg også så...
Ønsker deg en super fin dag.
Klem Tone

Snertne sneller og små nøster sa...

Aldri så galt at det ikke er godt for noe - ble i alle fall tøfler på deg da ;-)